companion

Det fick bli en snabb, tillfällig header faktiskt. Den blev inte snygg men ja, jag kämpade på som fan rent ut sagt för att kunna klippa ur all bakgrund på bilderna i paint. 

Nu tänkte jag faktiskt ta och berätta om Pebbles fodervärd.

Amanda Engström heter hon, inte nog med att vi är mycket goda vänner. Vi är till och med sysslingar. I Våras när jag hade en spekulant på Pebbles som drog sig ur kom jag på min kära vän Amanda, att hon var sugen på en storhäst. Hon hade då en D-ponny som hon då tränade och tävlade i dressyr(som hon även har kvar). Jag frågade om hon skulle vara sugen att vara fodervärd och redan nästa dag kom hon och prövade Pebbles. Det klickade direkt och dagen därefter skjutsade jag och mamma ner Pebbles till Gnarp. Vi kom överrens om fodervärd -senare köp. Och fam. Engström bestämde sig att dom inte skulle köpa häst nu då Amanda inte vet hur det blir med gymnasium. Men för mig känns det skönt att få hem henne, men hon har haft det så otroligt bra där så skulle inte tveka en sekund om dom senare vill köpa henne. Men nu 1maj ska hon få komma hem ett tag så får jag mysa och pyssla om min egna ett tag!
Amanda har endast tävlat dressyr med Pebbles och har hopptränat någon gång i bland. Men Amanda brinner för dressyr och det är det som Pebbles har fått jobbat med, och de tycker jag passar alldeles utmärkt så hon har fått vilat lite från hoppningen. Amanda har varit riktigt duktig som kämpat sig fram på storhäst och hon har absolut lärt sig en hel del på Pebbles!
-Första dressyrtävlingen var 1/8-10 på Sundsvalls Lantliga. Då red dom en LB:1 med 157p 52,14%
( Det var även Pebbles första riktiga dressyrtävling)

-Andra tävlingen 15/8 var på Jättendals ridklubb då dom red en LB:1 med 170p 58,62& och LB:2 163p 54,34

-Tredjetävlingen 29/8 var på Gnarps Ridklubb, vill säga Amandas hemma klubb. Då red dom en LB:1 med 173p 59,65% och en LB:2  154p 54,67%
Här var några bilder från Jättendals ridklubb.
Tack Amanda för att du har varit så duktig med Pebbles och att du tog över henne ett tag <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-03-29 @ 23:02:40
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Åh vad fina bilder!! :)

2011-03-29 @ 23:02:51
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0