Deep in the forest

Sitter i Norrfjärdens djupa skogar. Åkte hit i fredags, finns nog inget härligare stället :) Lugnt, fridfullt och en underbar natur. Här har jag ett eget rum, och så fort jag kollar ut genom mina fönster ser jag stallet och tre stycken underbara hästar stå där inne. Pysslat om dom hela helgen, blev ingen ridning då jag sparade mig till hoppningen med Elisa istället.
Igår var jag och Farmor till Hudiksvall en sväng, det var riktigt roligt. Länge sedan jag var i Hudiksvalls lilla stadskärna. Kom i alla fall hem med en snygg kudde som förhoppningsvis ska fylla upp lite färg i mitt svart-vita rum. Ett par leggins och 10par strumpor, det behövdes. Sedan fick pengarna stanna kvar i plånboken eftersom jag far till Tallinn imorgon så vill jag spendera pengarna där istället! Om jag hittar något spännande vill säga...
Ryggen tillät ridning idag, så som vanligt blev det hoppträning med Elisa idag. Värmde upp på en 8a i både trav och galopp med två små kryss (finns ej med på filmen). Sedan med hjälp av 4-kantspåret vände vi upp mot kryssen i båda varven. Det var lite förvirrande för hennes del, "det man aldrig varit med om förr blir lite svårt att lära sig på en gång". Men det gick bra och hon lyssnade bra. Hon har fortfarande ingen super kondis så efter att hon fick arbeta igenom sig så tog vi några språng på den lilla kombinationen och hon hoppade upp sig riktigt bra. Stolt över lilla plutte idag :)

Nu blir det solsidan och sedan ska jag och Jacob packa, I MORGON TALLINN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0