Early morning

Fattar inte att jag inte kan sova ut när det är helg och lovdagar! Vaknade halv 8 och kunde inte somna om. Hoppas jag är lika pigg imorgon när det är skola.
Igår så var jag iväg och hoppade Elisa, men det gick inte alls bra. Hon har nog kommit in i sin lilla stoperiod. Hon var bara väldigt olik sig. När jag värmde upp var hon så okoncentrerad och stod emot, tog jätte länge innan hon kom lös och lyssnade. Och hon brukar vara följsam ända från början. Det var väldigt mycket som hände i ridhuset och runt omkring så det kan ha varit det hon störde sig på. Sedan började vi hoppa fram, efter alla hinder kom upp. Det tog ca 35min innan banan kom upp eftersom Othilia bygde själv medanst jag värmde Elisa. Och Elisa har ju ingen bra kondition så hon vart ganska slut på det. Men hon ville hoppa, drog iväg och var glad men hon stannade hon av lite när hon kom nära. Nästan varje språng. Sedan skulle vi rida på en kombination med först ett räcke, 2galopp språng, räcke, 1 galoppsprång och räcke som låg på 70cm. Hon ville inte riktigt fram så vi kom fel på första hindret och sedan kom hon inte riktigt fram oxå nitade hon. Men då tog vi bort första hindret och tog det igen. Fick smacka på men hon hoppade i alla fall så det vet ju bra, men hon kändes inte som vanligt. Othilia fick hoppa upp och hoppa lite för jag ville se hur hon såg ut från marken. men som sagt, de var nog bara en dåligdag, hon kan väl inte ticka på som en klocka hela tiden som hon gjort förr :)
Senare på kvällen så åkte Jag, min kompis Anna och Jacob upp till södraberget och kollade på jacobs kompisar osm spelade. Varav en kille i bandet är Annas kille, komplicerat där. Men det var riktigt roligt att lyssna på dom så länge det varade, det blev nå fel på strömen så det tog ett tag innan dom kom igång, men sedan fick dom till det. Men efter 4låter så gick strömmen igen så dom var skapligt less, men duktig var dom! Vi hjälpte till och plocka undan sedan åkte jag, Jacob, Anna & Theodor till donken å åt å pratade, trevlig kväll :)

Kommentarer
Postat av: johannis

jag är hemma typ 21 imorgon.,vill hem idaaaaag egentligen men vad fan :)

2011-03-20 @ 11:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0