Finally

Varför jag inte har bloggat sedan i torsdags har sin anledning, jag och Jacob följde med farmor och farfar och valde ut en dator som dom köpte. Men det var en massa krångel med bredbandet så kunde inte blogga fören nu, när jag kom hem till stan.
Jag har i alla fall haft en jätte härlig helg. Har pysslat om Happy, Blacken och Lilla och bara njutit av dom sista dagarna på lovet. I morgon börjar skolan.. Tråkigt men ganksa skönt att komma tillbax till rutinera. Skulle även ha hopptränat Elisa idag, men det blev andra tider än den tiden vi brukar ha ridhuset så det passade inte mig.
Happys new moon
2004-05-14
e: STARO SHOWBIZ u: VÄSTERBO HAPPY

Ägare: Bert Melin
Ja, mycket tid har gått till detta lilla vilddjur i helgen. En otroligt trevlig häst men väldigt svår, men äntligen ser man ett ljus där borta. Hon är sjukt svårkörd men även det har börjat lätta så allt känns jätte skönt. Nu har jag ridit på henne två dagar i rad och hon har varit super trevlig och faktiskt jätte lugn!
För mesta dels är hon en bomb, när som helst kan hon explodera och då är inga ben kvar på marken. Hon är en stor travtalang och första starten hon gjorde var hon favorit, ett riktigt pistolskott. Men i samband med starten så skadade hon sig och det dröjde allt för länge innan hon läkte ihop. Men nu är hon hel och snart blir det till att starta henne.
Mer muskler och mer rutin så kommer detta bli en toppen fin ridhäst.
Jacob följde med på Happy, så det kan även vara en anledning till att hon kunde ta det lugnt. Eller så har hon helt enkelt mognat på sig! Är otroligt glad över att jag inte haft några problem med ryggen så jag har kunnat arbetat med henne fullt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0