I never forget

Är hemma idag igen, känner mig inte alls pigg. Men börjar piggna på mig tack å lov så ska ta och hitta på en del saker idag så jag får lite ork. Måste blandannat plugga, så tänkte ta itu med det snart. Men såklart kommer en massa andra saker ivägen, hittade gamla bilder på en del som var väldigt stor i mitt liv... Cecil.
Hästen jag lärde mig det mesta på, i allafall att hoppa och sitta kvar på. Han har haft en hel del knas i sitt liv, många har försök rida in honom men det har inte gått som de var tänkt. Del har inte varit så snäll mot han heller som han skulle behövt, därför är han som han är. Väldigt speciell och ibland väldigt dum i huvudet. Men en häst som faller mig i smaken, ett gott hjärta och med mycket power. 2005 började jag pyssla med honom väldigt mycket. Då var jag 12år och jag förstod inte vad risker med hästar innebar så jag busade väldigt mycket med han. Ägaren försökte förklara för mig att Cecil är inte som alla andra hästar och man ska inte lita på honom. Men jag kunde inte förstå vad han menade fören jag fick uppleva det. Ibland blev det för mycket bus och han tog sin frihet till att rymma, springa ifrån mig och ville bli jagad. Men ja, man fick ju i alla fall tag på honom tillslut. Jag började även att hänga på honom och sitta upp barbacka, det slutade med att de flesta tappade ögonen å öppnade munnen och trodde inte att det var sant. Från och med då accepterade han att ha någon på sin rygg. Det var förmodligen eftersom jag verkligen tog hand om honom som han förtjänade, att han accepterade mig. 2006 tog jag hem honom till Sundsvall, han stod här i ett halvår innan det var dax att flytta hem igen. Och gud vad vi hade det roligt, med blod,svett och tårar. Men ett sjukt lärorikt halvår och då blev jag redo för att vara hästägare på riktigt. Så han har lärt mig enormt mycket den här hästen! Har en massa videoklipp som jag tänkte lägga ihop och göra en film av, men nu får det bli lite bilder :)
Så såg han ut när vi började. Första dagen i medskogs.
Någon månad senare, tjusigt med så många ben på 1m bomavstånd ;)
Han började han bli mer musklad, men musklerna på rumpan saknades.
Lite senare, där sitter rumpmusklerna på plats.
Det bästa som finns är att hoppa tycker han, fyfan vad roligt han tycker det är :)
Han är sjukt duktig.
<3



















Hade några till jätte fina hoppbilder som var taget från film men jag kunde inte lägga upp dom :O Konstigt nog.. Men jag ska ta å fixa en film oxå!



Kommentarer
Postat av: Frida

Otroligt att du kunde få en sån häst att lyssna på dig! Alla trodde ju att han var omöjlig! Du red ju barbacka och hoppade tillslut, väldigt bra. Minns att jag beundrade dig för det :) Hästar är magiska ibland, underbara djur!!

2011-03-18 @ 12:40:01
URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: annsoh

Hej sötnos! :)

Hur är det med dig idag :)?

2011-03-18 @ 13:11:46
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: lovisa

fina bilder!

2011-03-18 @ 13:24:11
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Frida; ja fyfan, men det gick till slut och de är jag glad över. Sjukt lärorikt fö rmin del :D Hihi ja, de var gulligt av dig ;) Ja helt sjukt! Bara dom lyssnar och litar på en så är ingenting omöjligt. Helt underbara!



Tack Lovisa :)

2011-03-20 @ 11:58:27
URL: http://annamargarethaelisabeth.blogg.se/
Postat av: ebba bloppis på bloggen

åååh så fin!

2011-03-22 @ 18:15:43
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0