Respit

Sitter och kollar igenom min hårddisk och hittar gamla bilder på en häst som jag skulle köpa 2007.


Respit

f. 1998

e. Chiefen 909

ue. Abbé 435


Det var i af den mest obekväma sadel jag ridit i. Och det gick inte korta lädren mer så jag fick ha långa hoppläder, lite jobbigt. hehe
Super trevlig häst verkligen, men hon var rädd för mycket och väldigt skvettig av sig. Men jag bestämde mig för att henne skulle jag ha, vi åkte ner en vecka sedan och skulle hämta henne med en 2-hästarsbuss då dom sa att hon kan vara krånglig på transporten då hon inte åkt så mycket. Så om vi hade tillgång till buss så kunde vi ta den, och så blev det. Vi höll på 5timmar sedan så var vi tvungen att sluta, då var klockan 23.50 och jag hade skola dagen efter och pappa skulle jobba. Så vi fick ju åka hem igen, från Tierp, utan häst.

Dom ville fortfarande sälja till mig så dom försökte göra sitt bästa med det där. Och då skulle vi skicka henne med Gunnar Olsson, han fick inte heller på henne. Denna häst var verkligen livrädd och måste verkligen ha fått vara med om något jobbigt. Några månader sedan så hamnade hon på Timrå ridskola, lite synd att ingen privatperson tog henne och utvecklade hennes fantastiska hopp och dressyr kunskaper. Plus att någon skulle verkligen ha lagt ner tid på att lastträna henne.

Kommentarer
Postat av: Tova

sv: Vad roligt! Då kanske du hamnar i stallet till hösten då :)



Jag sätter ju Veras välmående först och främst, och hon har blivit kär i Tibbe. Dom 2 går runt och gullar med varann hela tiden, plus att dom har boxarna bredvid varandra ;) Haha

2011-03-26 @ 09:23:39
URL: http://knappskallar.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fina bilder!

2011-03-27 @ 18:17:43
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0