Almost finished

Har tagit tag riktigt nu i skolan på slutet så allt ska bli klart innan slutetoch nu är de strax klart.

Ridningen i lördags gick bara bra. Hon var såå fin! Red lite byten, förvändgalopp och skänkelvikningar i trav. När allt där kändes bra tränade jag på att få en bra anridning på ett litet plupp hinder. Låg väl på 70 men de är tillräckligt lågt för att hon ska antränga sig och skärpa till sig. Men det gick bra i alla fall.

Ridningen i söndags var väldigt omväxlande. Regnade och var sol, helt varierande. Jag och Johanna red ut en sväng. Hon på Evita och jag hade såklart Pebbles då. Vi red mot Kovland och sedan genom skogen till Oxsta. Så vi red en sväng runt. Det var härligt tills det började ösa ner och haglade som fan. Blev helt genom blöta. Sedan kom vi in på en stig som inte var så rolig. Då hade vi ridit så pass långt så hade vi vänt så hade det blivit längre än att fortsätta framåt. Det var en hel del träd som hade vält över stigen och var ganska omöjlig att komma förbi på vissa ställen. Men vi kämpade på och till slut kom vi fram på rätt väg. Hästarna var dyblöt och det rök om dom när solen kom fram. Vi var ute närmare 2h.

Nu får man snart rida på stora paddoken igen, så som jag längtar! Ska äntligen börja komma igång riktigt med hoppningen nu ;)

Ridningen idag fixar Johanna. Jag erbjöd mig om hon ville rida och de ville hon, så idag tar hon ut Pebbles på en härlig tur! Medans jag hinner plugga klart :) Så det är härligt att man får hjälp när man beöver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0