Spirited horse

Tror fan Pebbles ska få sluta vila. Även fasten hon nästan inte får någon mat alls så blir hon så jävla pigg av lite vila. Helt sjukt! Jag har ont i ryggen idag, så Johanna skulle rida. Men när hon fixade henne på gången så kände Johanna att Pebbles var ett litet krutpaket och sa att jag skulle rida istället. Och tur att jag gjorde de, för jag vet verkligen hur hon fungerar när hon är så där. Annars hade det kankse blivit pannkaka av allt! Trimmade lite i paddoken och efter ett tag blev hon mjuk och följsam.
Red små volter och när dom var så liten som de gick så flyttade jag ut henne till fyrkantsspåret igen. Red lite uppmjukande och följsamma övningar. Även lite byten. Kändes faktiskt bra :)

När jag var klart med allt så hjälptes jag och Johanna åt att fodra alla. Och när de var klart så åkte vi och åt på Frasses och sedan anlände vi till Bergsåkers trtavbana och var åskådare och lite hästskötare. Malin, som äger stallet som jag står i och Anki (en tjej som är installad där) red montélopp. Det var riktigt spännande att se! Och verkligen se hur allt går till i stallarna osv när dom värmer monté hästar. Anki red sin egna häst Evita Launcher, och det var helt imponerande att se. Trotts 5omstarter så drog Evita iväg som ett skott och ledde fram till 200m innan mål. Men efter hennes spurt så var hon trött så de räckte inte hela vägen fram till mål! Men 4e plats blev det i alla fall. Så grattis till dom :D



Sitter på mammas dator nu och hittade den här bilden på mig och Pebbles från sommarbetet i stugan 2009 :)


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

De är väl bara att rida då! :D .. På lilla rodeohästen ;)

2011-05-14 @ 15:04:53
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi, jaså hon har en sån busig sida också? :P MysPebblan! <3

2011-05-15 @ 16:59:36
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0